Quickscan

Ik scan graag de teksten op je website. Dat is zonder kosten. De verbeterpunten laat ik je daarna weten.

Waar kijk ik naar?

  1. Doel en de doelgroep van je organisatie. Heb je een postorderbedrijf in exclusieve wijn of behartigt je organisatie de belangen van 55-plussers? Dat is essentieel voor de navigatie en het taalgebruik op je website.
  2. Webteksten. Een paginabezoeker scant eerst een tekst voordat hij/zij die gaat lezen. Is met titels en tussenkoppen duidelijk aangegeven waar de tekst over gaat? Zijn de teksten begrijpelijk, helder en bondig geformuleerd?
  3. Navigatiestructuur. Hoe is de content georganiseerd? Zit de website logisch in elkaar, zodat de bezoeker snel bij zijn informatie komt? Weet de bezoeker waar hij is op de website?
  4. Toegankelijkheid/gebruiksvriendelijkheid. Is je helpdesk zichtbaar? Werkt het inschrijfformulier van de cursus die je binnenkort organiseert?
  5. Zoekmachine-optimalisatie (SEO). Bovenstaande is essentieel om hoger in de zoekresultaten van Google te komen. Maar ook of elke pagina een eigen, unieke title tag en meta description heeft. Zo zijn er nog wat basisvoorwaarden om hoger te scoren bij de zoekresultaten van Google.
  6. Weergave in verschillende browsers. Is je webinformatie lees- en zichtbaar in alle browsers: Internet Explorer, Firefox, Google Chrome en Safari?
  7. Leesbaarheid mobiel internet. Zijn de webteksten en webpagina’s gemakkelijk leesbaar op smartphone, Iphone, tablet of Ipad? Met andere woorden: zijn ze schaalbaar (responsive)?

Je website leesbaar en vindbaar

Van de scan krijg je een kort verslag. Op basis daarvan kijken we samen wat ik kan doen om je website beter leesbaar en vindbaar te maken.