Quickscan

Ik scan graag de teksten op je website. Dat is zonder kosten. De verbeterpunten laat ik je daarna weten.

Waar kijk ik naar?

  • Doel en doelgroep. Wat en wie wil je bereiken? Essentieel voor de taal, de toon en het beeldgebruik op je website.
  • Webteksten. Een paginabezoeker scant eerst een tekst voordat hij/zij die gaat lezen. Is met titels en tussenkoppen duidelijk aangegeven waar de tekst over gaat? Minstens zo belangrijk: houdt de tekst de aandacht vast?
  • Navigatiestructuur. Hoe is de content georganiseerd? Zit de website logisch in elkaar, zodat de bezoeker snel bij zijn informatie komt?
  • Gebruiksvriendelijkheid en toegankelijkheid. Kunnen bezoekers van je website makkelijk vinden wat ze zoeken? Zijn de webteksten gemakkelijk te lezen of te begrijpen?
  • Zoekmachine-optimalisatie (SEO). Bovenstaande is essentieel om hoger in de zoekresultaten van Google te komen. Maar ook het vinden van goede zoekwoorden en die verwerken in de titel en de metabeschrijving van de webpagina’s. Zo zijn er meer instrumenten voor een hogere ranking in Google.
  • Leesbaarheid mobiel internet. Zijn de webteksten en webpagina’s gemakkelijk leesbaar op mobiel internet?

Je website leesbaar en vindbaar

Van de scan krijg je een kort verslag. Op basis daarvan kijken we samen wat ik kan doen om je website beter leesbaar en vindbaar te maken.